Pop Media ja Interquest selvittivät ohjelmallisen ostamisen nykytilaa
Ohjelmallinen ostaminen on vakiintumassa yleiseksi tavaksi ostaa mediatilaa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Aihe herättää paljon keskustelua, mutta tutkittua tietoa aiheesta on toistaiseksi rajallisesti saatavilla. Me Pop Medialla haluamme olla mukana rakentamassa ymmärrystä ohjelmallisen ostamisen nykytilasta – niin sen vahvuuksista kuin kehityskohdistakin.
Selvitimme yhteistyössä asiakasymmärystoimisto InterQuestin kanssa media-alan ammattilaisten mielipiteitä ja tulevaisuuden näkymiä ohjelmallisesta ostamisesta.
Tulokset vahvistavat yleistä käsitystä, että ohjelmallinen ostaminen kasvaa tänäkin vuonna, vaikka kasvuvauhti hidastuukin. Ohjelmallinen ostaminen on tullut Suomeen jäädäkseen, mutta kehityskohtiakin löytyy vielä paljon. Tutkimus paljastaa myös mitä toimistoja, mainostajia ja mediataloja pidetään ohjelmallisessa ostamisessa edelläkävijöinä Suomessa. Tutkimuksen voit tilata kokonaisuutena täyttämällä yhteystietosi: