Ohjelmallinen natiivi on tulevaisuutta – neljä syytä kokeilla ohjelmallista natiivia nyt
Natiivimainonnan perimmäinen tarkoitus on kertoa mainostajan tarina helposti lähestyttävässä muodossa, mielenkiintoisessa mediaympäristössä. Mielellään vielä niin, että lukija kiinnostuu mainoksesta sen verran, että hän siirtyy lukemaan lisää aiheesta mainostajan sivuille. Käyttötarkoitus kuulostaa enemmän kuin loistavalta, mutta natiivimainonnan ostaminen on kuitenkin vaatinut paljon käsityötä, eri järjestelmien käyttöä ja uuden opettelua. Haluamme tuoda hyvän tuotteen mahdollisimman helposti ostettavaksi. Siitä syystä listaan tässä artikkelissa viisi syytä kokeilla ohjelmallista natiivia!
- Ajansäästö. Ohjelmallisesti ostettu natiivimainonta säästää aikaa. Voit tehdä yhden järjestelmän kautta kaikki ohjelmalliset ostot, samoilla tutuilla työkaluilla.
- Data. Hyödynnä samaa dataa ja kohdennuksia jotka ovat toimineet hyvin display- ja videokampanjoissa. Myös toisinpäin, jos jokin toimii erinomaisesti natiivissa, voit hyödyntää samoja kohdennuksia muissa kampanjoissa.
- Reaaliaikaisuus. Näet reaaliaikaisesti kampanjan tulokset. Voit optimoida, käyttää algoritmeja ja tehdä tuloksia ihan samalla tavalla kuin nyt teet muissa ohjelmallisissa kampanjoissa.
- Tavoittavuus. Voit skaalata kampanjaa tuloksien mukaan ja todella varmistua että pääset niihin tavoitteisiin jotka kampanjalle on asetettu.
Ohjelmallisen natiivin kompastuskivenä voi pitää CPM-hinnoittelua, joka ensisilmäyksellä sopii huonosti CPC tekemiseen tottuneeseen natiivimaailmaan. Olemme kuitenkin Pop Medialla ymmärtäneet hyvin natiivin käyttötarkoituksen, ja olemme sitoutuneita löytämään sellaisen CPM tason, jossa ostaja pääsee tyydyttävään klikkihintaan. Olethan siis rohkeasti yhteydessä.
Voit ladata Pop Median käyttämän natiivimainonnan aineisto-ohjeen tästä. Sen avulla varmistat että ostosi menevät läpi ja natiivimainos näkyy niin kuin sen kuuluu näkyä. Olemme mukailleet aineisto-ohjeemme markkinan mukaan, jotta samat aineistot varmasti sopivat mahdollisimman laajalle.