Mustonen & Hakala ja Pop Media perustavat uuden urbaanin musiikin ja kulttuurin median Suomeen
Finnish Urban Media, eli FUM tarjoaa viihdesisältöjä, video-ohjelmaformaatteja ja ajankohtaista tietoa urbaanista musiikkikulttuurista. FUMin sisällössä tärkeässä roolissa ovat lyhyet videosisällöt, blogit ja kolumnit, mutta myös laadukkasti tuotetut eksklusiiviset artikkelit kuuluvat tarjontaan. Kyseessä on tässä genressä täysin uudenlainen media, jossa nykyaikainen videotuotanto yhdistyy nopeaan verkkouutisointiin ja sosiaaliseen mediaan. Maanantaina 19. syyskuuta avattava FUM.FI-sivusto toimii yhdessä samaan aikaan lanseerattavan FUM YouTube -kanavan kanssa. Median oma videotuotanto ja ohjelmaformaatit tarjoavat mainostajille monipuolisia media- ja sisältömarkkinointiratkaisuja. Median perustavat kotimaisen urbaanin musiikin ja kulttuurin parissa yli 15 vuotta toiminut Mustonen & Hakala Oy yhdessä digitaalisiin palveluihin keskittyneen mediayhtiön Pop Media Oy:n kanssa.
“FUM on tämän päivän ”Jyrki”, joka yhdistää urbaanin musiikin ja kulttuurin tekijät sekä seuraajat yhteisen mielenkiinnon pariin. FUM tarjoaa lukijoilleen myös luotettavan tiedon siitä, mitä urbaanin musiikin ja kulttuurin äärellä tapahtuu” kertoo yhtiön toimitusjohtajana toimiva Martin Mustonen. FUMin päätoimittajana toimii Teemu ”Pastori” Potapoff ja mukana on iso joukko muita pitkäaikaisia urbaanin kulttuurin vaikuttajia ja tekijöitä.
”Pop Median pitkä kokemus laadukkaan sisällön tuottajana, innovatiiviset mediaratkaisut, nopea reagointikyky uusimpien mainosteknologioiden käyttöönotossa sekä menestys muuttuvalla media-alalla vakuuttivat meidät nopeasti yhteistyöstä”, jatkaa Mustonen.
FUMin käsittelemä kotimainen urbaani musiikki on Suomen suosituin musiikkilaji kaikilla mittareilla mitattuna. Tämän kertoo Spotify-listat, keikkojen määrät ja niiden suosio sekä YouTube-videoiden katselumäärät.
FUMin lanseerauskumppanina toimii Garage. Brand Manager Ari Ahola kertoo, että FUMin ennakkoluuloton ja raikas ote urbaanin kulttuurin esille tuomiseksi sopii hyvin Garagen Fresh from The GARAGE –ajatusmaailmaan. Garagen ytimessä on vahva taitelijan sielu ja jatkuva halu kehittää kuluttajille uusia elämyksiä. Meille on kunnia-asia olla osa tätä suomalaisen urbaanin kulttuurin vahvaa esiinmarssia.
Lisätiedot FUM Media Oy toimitusjohtaja Martin Mustonen 046 8111414
Mustonen & Hakala Oy on Martin Mustosen ja Oskari Hakalan yhdessä omistama ja perustama, vuonna 2009 perustettu monitoimiyhtiö, jolla on toimintaa itsellään ja tytäryhtiöidensä kautta tapahtumatuotanto-, ravintola- sekä media-alalla.
Mustonen & Hakala tunnetaan urbaanin musiikin ja kulttuurin taustavaikuttajina, tapahtumakentän huippuosaajina sekä innovatiivisina monialayrittäjinä ja suunnannäyttäjinä. Erityisesti heidät tunnetaan Suomen suurimman urbaanin musiikin tapahtuman Summer Up – festivaalin ja Tuotantoyhtiö Summer Up Oy:n perustajina.
Kaksikko on ollut mukana tuottamassa 2000-luvun alusta yli 600 tapahtumaa, joista suurimpia ovat olleet Summer Up -festivaalien lisäksi mm Cheekin Olympiastadion keikat, Summer Sound festival, Goom risteilyt, Stars of the stadium – tapahtumat, Salpausselän Kisat, YleXPop sekä lukuisat muut merkittävät artistikiertueet ja konsertit ympäri Suomen.
Pop Media Oy digitaalisiin palveluihin keskittynyt mediayhtiö, joka tarjoaa laadukasta viihdesisältöä verkossa, sosiaalisessa mediassa ja printissä. Pop Median muita brändejä ovat muuan muassa musiikkimediat Soundi, Rumba ja Inferno, elokuvamedia Episodi sekä Suomessa, Virossa ja Ruotsissa toimiva keikkakalenteri Meteli. Pop Median verkkomediat tavoittavat viikossa yli 300 000 eri kävijää (TNS Metrix viikko 35/2016) ja FUM-yhteistyöllä Pop Media hakee jatkoa digitaalisen liiketoiminnan voimakkaaseen kasvuun.