MUSIIKKIALA KATSOO TULEVAISUUTEEN

Musiikkialan kotimaiset ja ulkomaiset ammattilaiset kokoontuvat tällä viikolla Tampereella perinteiseen Music x Media -tapahtumaan, joka koostuu mielenkiintoisista seminaareista, workshopeista, Lost in Music -klubifestivaalista ja Industry Awards -gaalasta. Tapahtuma tunnettiin aikaisemmin Musiikki & Media -nimellä.

Seminaarien aiheet musiikkibisneksen tulevaisuudesta ovat kiitettävän monipuolisia tekoälystä ja kulttuuripolitiikasta somekiusaamisen ennaltaehkäisyyn, musiikkialan ansaintamalleja ja hittibiisien menestysreseptejä unohtamatta. Tarjolla on myös tuoretta tutkimustietoa suomalaisten musiikin kuuntelusta, ja Tampereella kun ollaan niin Case Nokia Arena on tietysti mukana.

Seminaarivieraina on myös kotimaisista artisteista mm. Maija Vilkkumaa kertomassa, miten ala on vuosikymmenten aikana muuttunut ja miten hän on artistina pystynyt uudistumaan ja säilyttämään oman mielenkiintonsa luovaan tekemiseen muuttuvassa maailmassa.

Lost in Music on puolestaan Suomen suurin ja merkittävin showcase-festivaali, jossa päästään nauttimaan uudesta musiikista ja upeista keikoista jo 16. kertaa. Pop Median Soundi ja Inferno ovat tapahtuman virallisia mediakumppaneita ja uutisoivat verkkosivuillaan paikan päältä.

Mikäli Lost in Music ei kuulu ensi viikonlopun suunnitelmiin, Soundin päätoimittaja Mikko Meriläinen kertoo vuoden 2024 keikkatarjonnan näyttävän tässä vaiheessa jo erittäin mielenkiintoiselta. Kiintopisteinä ovat Olympiastadionin-spektaakkelit Coldplaylta, Metallicalta ja PMMP:ltä, mutta luvassa on myös useita pienemmän mittaluokankin huippukeikkoja, kuten kokeellisen tummasävyisen saksalaisbändin Bohren & der Club of Goren maaliskuinen ilta Savoyssa. Ja toki kesäfestarien ohjelmistoistakin alkaa jo paljastua kaikenlaista kiinnostavaa. Epäilemättä todella kova keikkavuosi on tulossa!

Musiikki kuuluu lähes jokaisen suomalaisen arkeen ja herättää voimakkaita tunteita. Suosittelemmekin jokaisen markkinointipäättäjän tutustumaan musiikkialan tarjoamiin yhteistyömahdollisuuksiin, olipa kyse sitten artistiyhteistyöstä, näkyvyydestä festareilla tai hyvin kohdistetusta mainonnasta musiikkimedioissa.

Musiikkimedioiden moniosaaja Oskari Anttonen kertoo mielellään lisää kaupallisista yhteistyömahdollisuuksista.

Pistä viestiä tai soita Oskarille  oskari.anttonen@popmedia.fi, p. 040 563 0642