Fat Lizardin oluet toivat festaritunnelman koronakesän keskelle.

Festarikesään lähdettiin tänä vuonna poikkeuksellisista lähtökohdista, kun suurin osa kesätapahtumista oli peruttu koronapandemian vuoksi. Aikaisempina vuosina Fat Lizard oli näkynyt Pop Median kanavissa festariaiheisten sisältöjen yhteydessä, mutta nyt niiden puuttuessa musiikinjanoinen kohderyhmä piti tavoittaa muilla konstein. Pop Median sisällöntuottajat ottivat haasteen vastaan ja lähtivät kehittämään ideaa, jossa Fat Lizard tarjoaisikin vinkit juhlatunnelman siirtämiseen kotioloihin tai lähipuistoon.

Fat Lizardin henkilökunnan ja tuotteiden myötävaikutuksella syntyi natiivimainos otsikolla: Kun hätä on suurin, apu on lähellä: Fat Lizardin oluet tuovat festaritunnelman koronakesän keskelle. Siinä yhdistettiin luovasti musiikkityylit ja olutmaut. Natiivi julkaistiin Soundissa, ja se tarjoiltiin valitulle kohderyhmälle Pop Median musiikkimedioiden verkkosivujen uutisvirrassa ja sosiaalisen median kanavissa. Pilke silmäkulmassa tuotettu sisältö otettiin kohderyhmän keskuudessa hyvin vastaan, ja keskimääräinen natiiviartikkelin lukemiseen käytetty aika oli yli kaksi minuuttia. Verkkosisällöstä muokattiin näyttävä neljän sivun advertoriaali kesän Soundi- ja Inferno-lehtiin, jonka luettuaan jano yllätti lukijan varmasti. Lue koko natiiviartikkeli tästä.

Pop Media järjesti lisäksi Rumba Live -striimikeikan, jossa Freerap-kollektiivi tarjoili unohtumattoman elämyksen kaikille sanataiteen ystäville. Fat Lizard lähti rohkeasti yhteistyöhön mukaan ja näkyi tapahtuman ennakkomarkkinoinnissa Pop Median verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa sekä livestriimin tunnisteissa ja sisällössä. Fat Lizard piti näkemästään, ja odotamme innolla Lissun seuraavia seikkailuja.