EVÄSTEETÖN AIKA – KONTEKSTUAALISEN MAINONNAN NOUSU

Googlen päätös poistaa kolmannen osapuolen evästeet Chromesta on herättänyt jo pitkän aikaa paljon keskustelua ja pohdintaa siitä, miten tämä muutos vaikuttaa markkinointistrategioihin.

Kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen Chromesta muuttaa väistämättä digitaalista mainontaa, mutta se ei tarkoita loppua kohdennetulle mainonnalle. Päinvastoin, tämä muutos avaa ovia, mm. kontekstuaalisen mainonnan kasvulle.

Olemme Pop Medialla aina luottaneet laadukkaaseen sisältöön, jota elokuvista, suoratoistosta, musiikista ja pelaamisesta kiinnostunut kohderyhmä kuluttaa medioissamme suurella intohimolla.

Kontekstuaalinen mainonta hyödyntää mediaympäristöjä, joissa mainos näytetään.  Näin luodaan entistä merkityksellisempiä ja vaikuttavampia kokemuksia median tavoittamalle kohderyhmälle. Tämä lähestymistapa ei vain tarjoa kohdennettua mainontaa ilman evästeitä, vaan myös lisää käyttäjien sitoutumista mainokseen ja brändiin.

Luovat mainosratkaisut ja korkean huomionarvon (high impact) -formaatit luovat myös entistä vahvempia suhteita kuluttajiin ja lisäävät mainonnan tehoa. Pop Median ammattilaiset auttavat asiakkaitamme löytämään kuhunkin tavoitteeseen ja kampanjaan parhaiten sopivat ratkaisut.

Vaikka kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen voi olla osalle mainostajista haaste, se tarjoaa samalla ainutlaatuisen mahdollisuuden markkinoijille kokeilla muita lähestymistapoja esimerkiksi ensimmäisen osapuolen datan laajemmasta hyödyntämisestä kontekstuaaliseen mainontaan.

Digitaalisen markkinoinnin ja median kulutuksen muuttuessa, yksi asia on kuitenkin varma: Ihmiset viettävät jatkossakin aikaa heille tärkeiden aiheiden parissa digitaalisissa ympäristöissä. 

Keskustelemme mielellämme miten elokuviin, suoratoistoon, musiikkiin tai pelaamisen liittyvät sisällöt yhdistetään teidän tuotteen tai palvelun markkinointistrategiaan ja tarinaan.

Lisätiedot media@popmedia.fi, pyydä tarjous tai soita Mikko Mali 050 560 1750