Case: HBO Nordic luottaa Pop Median markkinointiratkaisuihin

HBO Nordic ja Pop Media ovat tehneet pitkään yhteistyötä, tavoitteena kasvattaa suoratoistopalvelun ja uusien sisältöjen tunnettuutta sekä myyntiä. Kilpailu kuluttajien ajankäytöstä kiristyy koko ajan ja kilpailun kasvaessa potentiaalisen kohderyhmän tavoittaminen kustannustehokkaasti on ensiarvoisen tärkeää.

Yhteistyössä HBO Nordicin ja mediatoimisto dentsun kanssa Pop Media on onnistunut rakentamaan useita näyttäviä kampanjakokonaisuuksia, joissa tv-viihteestä monipuolisesti kiinnostunut kohderyhmä on koukuttunut HBO:n laatusisällöistä. 

Viimeisimmässä yhteistyössä HBO Nordicin sisällöistä nostettiin esille ensi-iltaelokuvat Zack Snyder’s Justice League ja Wonder Woman 1984, joiden markkinoinnissa hyödynnettiin natiivi- ja displaymainontaa. Natiiviartikkeliin ohjatessa käytettiin useita otsikko- ja kuvavaihtoehtoja, joilla pyrittiin tavoittamaan niin tosifanit kuin muutkin laatuviihteestä ja elokuvista nauttivat katsojat. Jatkuva optimointi toi myös tuloksia ja natiivimainonnan lukukerrat sekä keskimääräinen lukuaika ylittivät kampanjalle asetetut odotukset.

HBO Nordicille tyypilliset näyttävät displaymainokset toivat kampanjalle reilusti lisäpeittoa ja sivustoliikennettä Pop Median viihteellisistä mediaympäristöistä.  Monikanavaiseen kampanjaan kuului myös printtimainokset elokuvalehti Episodissa ja kuluttajia aktivoiva sosiaalisen median kilpailu, jossa palkintona oli upeita Zack Snyder’s Justice League -tuotteita.

HBO Nordicin Suomen markkinoinnista vastaavan Nina Palmroosin mukaan ”parasta yhteistyössä on ollut Pop Median asiakkaan tarpeiden tunnistaminen ja niihin oikeanlaisten kampanjakokonaisuuksien räätälöinti juuri oikeille kohderyhmille. Myös Episodin tiimin ammattitaito ja asiakkaan tunteminen loi hyvän lähtökohdan natiivimainonnan toteutukseen”.

Dentsun Digital Media Specialist Niina Mökkönen kertoo että ”yhteistyö Pop Median kanssa on ollut erittäin sujuvaa kuten kaikissa aikaisemmissa yhteistöissäkin. Pop Medialta saamme idearikkaita ja ammattimaisesti mietittyjä ehdotuksia kampanjoiden toteutusta varten. Tässä kampanjassa erityisesti ilahdutti natiiviartikkelin korkea lukuaika”.

Molemmat kampanjan elokuvat ovat edelleen katsottavissa HBO Nordicilla, jonka alati kasvavasta ohjelmatarjonnasta löytyy yli 5 000 jaksoa uutuus- ja klassikkosarjoja, elokuvia, dokumentteja sekä koko perheen ohjelmia.

Lisätiedot  media@popmedia.fipyydä tarjous tai soita Mikko Mali 050 5601750